MBS C5 FAQ
Her kan du finde løsninger på nogle af de mest almindelige problemer som kan opstå i C5.
Problem » |
Hovedmenuen er væk. |
Løsning » |
I højre side og i bunden er scrolbars, kør dem lige så langt ned og ud som muligt og dobbelt klik på den blå firkant der kommer til syne i nederste højre hjørne. Tag fat i den blå bjælke øverst på menuen og flyt den op på plads i øverste venstre hjørne |
Problem » |
Kassekladen er låst. |
Løsning » |
Sikre dig at ingen andre benytter kassekladen på en anden maskine og gå derefter i finans/tilpasning/kladenavne klik hvor der står spærret og tryk alt+h vælg åben. Tryk F3 |
Problem » |
Opret ny bruger. |
Løsning » |
Opret ny bruger under Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/brugere og grupper Stå i "bruger" siden (højre side) tryk på F2 Navn: Navnet på brugeren Password: skriv den adgangskode brugeren skal benytte for at kunne bruge C5 Verifikation: gentag adgangskoden fra feltet ovenover. |
Problem » |
Opret ny brugerprinter |
Løsning » |
Opret en ny printer under Generelt/Tilpasning/Brugerkonfiguration/Brugerprinter/opret bruger: vælg fra listen (alt+h) Printer navn: Valgfrit navn til printeren c5-printer: Vælg printer fra listen (alt+h) typisk vil det være nok at vælge windows-standard Output enhed: hvis printeren er tilsluttet direkte til pc´en vælges lpt ellers vælges den tilsluttede netværksprinter (alt+h) Evt. Port nr. : bruges kun i forbindelse med Lpt i feltet ovenover Navn på enhed: valgfrit navn |
Problem » |
Saldi på kontoplanen stemmer ikke overens med saldi på konti |
Løsning » |
Efterberegn periode under Finans/Periodisk/efterberegn periode |