MBS C5 FAQ

Her kan du finde løsninger på nogle af de mest almindelige problemer som kan opstå i C5.

Problem »
Hovedmenuen er væk.
Løsning »
I højre side og i bunden er scrolbars, kør dem lige så langt ned og ud som muligt og dobbelt klik på den blå firkant der kommer til syne i nederste højre hjørne. Tag fat i den blå bjælke øverst på menuen og flyt den op på plads i øverste venstre hjørne
Problem »
Kassekladen er låst.
Løsning »
Sikre dig at ingen andre benytter kassekladen på en anden maskine og gå derefter i finans/tilpasning/kladenavne klik hvor der står spærret og tryk alt+h vælg åben. Tryk F3
Problem »
Opret ny bruger.
Løsning »
Opret ny bruger under Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/brugere og grupper
Stå i "bruger" siden (højre side) tryk på F2
Navn: Navnet på brugeren
Password: skriv den adgangskode brugeren skal benytte for at kunne bruge C5
Verifikation: gentag adgangskoden fra feltet ovenover.
Problem »
Opret ny brugerprinter
Løsning »
Opret en ny printer under Generelt/Tilpasning/Brugerkonfiguration/Brugerprinter/opret
bruger: vælg fra listen (alt+h)
Printer navn: Valgfrit navn til printeren
c5-printer: Vælg printer fra listen (alt+h) typisk vil det være nok at vælge windows-standard
Output enhed: hvis printeren er tilsluttet direkte til pc´en vælges lpt ellers vælges den tilsluttede netværksprinter (alt+h)
Evt. Port nr. : bruges kun i forbindelse med Lpt i feltet ovenover
Navn på enhed: valgfrit navn
Problem »
Saldi på kontoplanen stemmer ikke overens med saldi på konti
Løsning »
Efterberegn periode under Finans/Periodisk/efterberegn periode